Hovudbilde frå pop-up-utstillingen med arbeid frå collage/assemblage-workshop i emnet Diskursiv design. Frå venstre: Agnes Muren, Malgorzata Kuznik, Miryam Benazra, Åse Huus og Philipp von Hase.
Diskurs–omgrepet kjem frå den franske filosofen Michel Foucoult, men diskursiv design har utvikla ei eiga tilnærming, der ein erkjenner nødvendigheita av å stille spørsmål ved faglege konvensjonar, maktstrukturar og marknadstyring.
Designfeltets avantgarde
Diskursiv design har vokse fram over tid, men sjølve omgrepet er skapt av det amerikanske designparet Bruce og Stephanie Tharp, dei er kjent for boka Discursive Design: Critical, Speculative and Alternative things, som handler om mange ulike designparadigme, men som har til felles at det er ei meir antropologisk tilnærming til design, fortel førsteamanuensis Åse Huus, emneansvarleg for diskursiv design. Men sjølv om omgrepet diskursiv design og emnet er nytt ved Institutt for design, er diskursiv design ikkje nytt som designpraksis. Huus nemner til dømes designmiljøa rundt Superstudio, eit avantgarde arkitektur og designkollektiv etablert i 1966 in Firenze og hollandske Droog som hadde liknande praksiser på 1960 og 70– tallet. Den nye termen omfattar også kritisk og spekulativ design, som vaks ut av miljøet rundt Royal College of Art i London på slutten av 1990-tallet, med Fiona Raby og Anthony Dunne i spissen. Åse Huus har fulgt utviklinga på designfeltet tett og seier at dreininga i designfaget har pågått lenge, også på Institutt for design.